Gehaakte baret

Het zachte winterweer houdt maar aan, het is niet koud, maar het regent wel veel en er is erg veel wind. Op de fiets kan ik best een muts gebruiken. Gisteren vloog mijn wollen baret bij een rukwind plots in een plas, helemaal nat en vies. Zonder muts kan ik 's morgens echt de deur niet uit dus heb ik thuisgekomen snel mijn haakpen genomen en mijn allereerste muts gehaakt.
Het patroontje heb ik bij haar gevonden en heel toevallig heb ik ook dezelfde wol gebruikt Tweed van Zeeman. De steek, waar ik de naam niet van ken, kan je in een duidelijke video bij Angeline terugvinden. Het ging supersnel vooruit want vanmorgen kon ik al met mijn nieuwe muts op de fiets naar het werk.
Een simpel model dat lekker zit.

3 comments:

  1. Wat een leuke baret. Nu het niet zo koud is, is deze wat wat opengewerkte baret lekker om te dragen.
    Dank je voor de link naar de steek en het filmpje over de steek.

    Groetjes, Margaret

    ReplyDelete
  2. Dat ging inderdaad heel snel :-) Tof modelletje!

    ReplyDelete
  3. Leuk dat je mijn patroontje gebruikt hebt en volger geworden bent!
    Momenteel post ik wel niet zo veel op mijn blog, het haken ligt even stil sinds de geboorte van ons jongste (5 maanden geleden). Met 3 kinderen in huis en dan nog gaan werken, zit mijn week al helemaal vol!

    Vele groetjes

    Isabelle

    ReplyDelete

 

Flickr Photostream

Follow Me on Pinterest

Twitter Updates

Follow on Bloglovin

Meet The Author