Kersttafereeltjes

Het is terug Kersttijd. Zelf geraak ik moeilijk in Kerstsfeer dit jaar, ik ga dit jaar ook geen echte kerstboom zetten en ben nog steeds op zoek naar een leuk alternatief. Maar mijn eerste knutselwerkje heb ik wel afgemaakt.  Op Pinterest en andere blogs zie ik ze weer voorbijkomen en ik vind ze toch zo heerlijk die kersttafereeltjes in glazen bokalen. Ze lijken super makkelijk te maken en dat zijn ze eigenlijk ook.  
Je hebt niet veel nodig :
- een glazen pot
- hertjes of andere diertjes
- boompjes
- wat decoratie en lint
- sneeuw
en lijm om alles op de bodem vast te plakken
Toch liep het bij mij even mis want de hertjes die ik heb, dienen eigenlijk om een taart te decoreren en hun pootjes zijn zo fijn dat ze niet zo makkelijk te plakken zijn. Dus heb ik een andere manier moeten zoeken om ze vast te zetten. 
Ik vond een stukje witte foam, die ik in de vorm van de bodem van de pot knipte, en duwde de pootjes van de hertjes er in.
Zo blijven ze mooi staan en hebben ze geen kans om om te vallen en ze moeten zelfs niet geplakt worden. 
De boompjes en andere decoratie heb ik dan wel op het foam gelijmd. Het geheel kan dan in de pot gestopt worden en laat het dan maar sneeuwen!


7 comments:

  1. Wat een leuk idee! Ziet er geweldig uit ♥

    ReplyDelete
  2. Grappige kersttafereeltjes. Goed idee om de hertjes in foam te zetten. Zo heb je keerst in kleine potjes gemaakt.

    Groetjes, Margaret

    ReplyDelete
  3. Ontzettend leuk gemaakt,ik heb eenzelfde tafereel onder een glazen stolpje op de eettafel staan

    ReplyDelete
  4. Ik vind ze enig! Wat goed opgelost ook om ze in het foam te zetten. Heel erg leuk. Pascale X

    ReplyDelete
  5. Handig met dat foam! Schattige kerstpotjes, een leuke kleine kerstdecoratie.

    ReplyDelete
  6. Oh dat ziet er wel heel gezellig uit! Leuk dat je ons ook even laat zien hoe je het gemaakt hebt. Bij ons ziet het nog steeds niet kerstig uit met mijn zielige kerstboompje, misschien dat ik straks in de stad nog wat kerstspul in de aanbieding koop of nog wat anders verzin. Warme groetjes en knuffels en bedankt voor je leuke reacties!

    ReplyDelete

 

Flickr Photostream

Follow Me on Pinterest

Twitter Updates

Follow on Bloglovin

Meet The Author